Bekijk onze nieuwe vacature!

Retourbeleid

Lees alstublieft eerst onze algemene retourvoorwaarden en gebruik het retourformulier onderaan deze pagina als u iets wilt retourneren!

Omdat het bij sommige producten moeilijk is om in te schatten hoe goed deze gaan verkopen bieden wij onze klanten de gelegenheid om producten uit te proberen en eventueel terug te sturen. Zo heeft u als winkelier de tijd om te zien of een product bij u in de winkel of op uw website afgenomen wordt.

Als het product niet verkoopt nemen wij het tegen een kleine vergoeding weer van u terug. Bij de meeste van onze producten heeft u tot wel drie maanden na aankoop de gelegenheid deze bij ons te retourneren.

Retourneren binnen drie maanden

Om dit in goede banen te leiden hebben we een aantal algemene voorwaarden opgesteld, aangevuld met enkele uitzonderingen op bepaalde (vers)producten. Als een product binnen drie maanden niet verkocht is kan het onder deze voorwaarden aan ons geretourneerd worden. Overleg wel altijd eerst met onze klantenservice of een van onze accountmanagers voordat u iets terugstuurt. Producten die zonder overleg worden teruggestuurd nemen wij niet in behandeling.

Alle producten die worden teruggestuurd worden eerst door ons gecontroleerd. Wanneer dit proces is afgehandeld nemen wij contact op. Indien producten worden afgekeurd zullen deze in overleg aan u worden teruggestuurd.

Algemene retourvoorwaarden

  • Producten waarvan meer dan vijf stuks zijn afgenomen komen niet in aanmerking voor deze retourprocedure. Indien u een product wilt terugsturen waarvan u er in het verleden al meer dan vijf heeft gekocht, kunnen we dit in overleg en per geval bekijken.
  • Het retour sturen van producten is voor rekening van de klant.
  • Wij hanteren een standaard restocking fee van 10%.
  • Producten die wij op uw aanvraag hebben besteld en geleverd kunnen wij niet retour nemen.
  • De geretourneerde producten zijn nog minimaal zes maanden houdbaar.
  • Wij accepteren alleen producten in de originele en onbeschadigde verpakking.
  • Verpakkingen met door de winkelier aangebrachte stickers of prijskaartjes kunnen wij niet retour nemen.
  • Wij accepteren alleen producten die ongebruikt zijn.
  • Wij accepteren alleen producten die nog steeds deel uitmaken van het Consciousassortiment.

Uitzonderingen

Voor een aantal productgroepen moeten wij de versheid kunnen garanderen. Daarom nemen wij de volgende producten niet retour:

  • Wietzaden
  • Kweeksets, sclerotia en sporenspuiten
  • Cactussen

Foutieve leveringen en beschadigingen

We doen ons uiterste best om elke bestelling volledig en onbeschadigd af te leveren. Het kan echter gebeuren dat wij een fout maken of dat u bij het bestellen een fout heeft gemaakt. Neem in het geval van een foutieve levering meteen contact met ons op, zodat de fout kan worden hersteld.

Ook in het geval van bederf of defect aan de producten horen wij dit graag zo spoedig mogelijk. In dergelijke gevallen zijn bovenstaande voorwaarden niet van toepassing.

Retourformulier

Download retourformulier